Novembrové polietanie

26.11.2009
novembrove-polietanieTak sa takmer po dvoch mesiacoch mizerného počasia konečne ukázalo pár krajších dní. Napriek tomu, že nesmoklí už od piatku, na kopec sa pre množstvo objektívnych príčin dostávam až v nedeľu. Nevadí, veď aj tak nič nefúkalo takže na svoje si prišli len naši motoroví kolegovia, ktorí brázdili oblohu nad Spišskou Belou až do totálneho vyčerpania pohonných hmôt a fyzických síl...

Od soboty však meteogram sľubuje ideálne podmienky na nedeľné polietanie v Lendaku a ja riešim dilemu, či mám na kopec vziať klientov a tandemový padák, alebo otestovať moje nové krídlo. Rozhodujem sa pre obe alternatívy a o jedenástej sa už rútim do Lendaku spolu s troma letuchtivými nešťastníkmi, tandemovým padákom a mojím novým miláčikom.

Na štarte je už slušná partia pilotov a celkom sa im darí takže si s Pištom rozdelíme adeptov na tandemový let a lietačka sa môže začať. Vietor však nakoniec nechce fúkať tak ako sľubovala predpoveď a prvé tandemové lety končia po pár minútach pristátím na rozmočenej lúke tak ako lety ostatných kolegov. Dávame druhý pokus, no naša snaha končí opäť na pristávacej ploche a nádej na zlepšenie letových podmienok je takmer nulová preto balíme tandemy a Pišta s klientmi odchádza domov. Nič to, trochu kratšie lety boli pre našich pasažierov aj tak skvelým zážitkom a ešte pred odchodom domov sa všetci hlásia do kurzu.

Rozlúčku mám za sebou, je čas vyskúšať nový klzák. Hodinky neúprosne odpočítavajú minúty a slnko nízko nad horizontom ma núti na štart takmer vybehnúť. Nakoniec však stihnem urobiť ešte dva štarty, ale zhoršujúce sa počasie mi umožní otestovať padák iba v najzákladnejších režimoch, takže testy budem musieť dokončiť nabudúce. Je to mrzuté, ale po dlhej dobe abstinencie niekedy stačí aj málo na zlepšenie nálady a to správne počasíčko raz musí prísť. O lietaní pod oblakmi sa teda bude písať neskôr...